2011. november 15.

Sztrapacska

Ez is nagyon egyszerű, és laktató étel. Nyersen lereszelt burgonyához( én kb 1 kg-hoz ) egy tojást adsz, sózod, majd annyi lisztet adsz hozzá, amit felvesz, vízzel kicsit higítod, olyan1 dl-el nagyjából. Kb nokedlitészta sűrűségű legyen, hogy ki tudd szaggatni. Ezután a kész tésztát ugyanúgy forrásban lévő vízbe szaggatod kézzel, vagy nokedliszaggatóval, és egy edénybe szűröd. Pici olajat lehet rá önteni, hogy ne ragadjon össze. Egyszer átkevered, és túrót szórsz a tetejére. Ezzel kész is. Én tehéntúróval szoktam készíteni, mert a juhtúrót nem szeretjük. Tálaláskor tejföllel, és pirított szalonnakockákkal kínálom, csakúgy mint a túrós tésztát.

A burgonyát én a reszelő tökgyalú részén szoktam reszelni legtöbbször, de lényegében ez mindegy. A kisebb lyukún nehezebb reszelni, viszont úgy más lesz a tészta állaga, mert a krumplidarabokat nem fogod észrevenni benne :)

Előfordul, hogy túl lágy a tészta, és az edényben összeáll, semmi pánik, a tetejére csapkodsz némi tejfölt, és beteszed a sütőbe pirítani. Úgy is finom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése