2012. február 2.

Édes Muffin alaprecept

Ez egy szabadon variálható alaprecept, töltheted, szórhatsz bele gyümölcsöt, keverhetsz a tésztájába kakaót, aromákat, amit szeretsz. Én nem vagyok muffin rajongó, de a lányomról ezt már nem tudom elmondani, így kénytelen vagyok néha sütni, ha jót akarok magamnak. :))

Kakaós-mogyorós Muffin


Hozzávalók :
- 2 bögre liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 bögre cukor
-1 bögre tej
- 2 tojás
-1,5 bögre olaj

A szárazanyagokat összekeverem, tehát liszt-cukor-sütőpor kerül egy nagyobb keverőtálba. A többi hozzávalót szintén összekeverem, mielőtt a liszthez önteném. A sorrend mindegy, én próbálkoztam egy időben azzal, hogy a tojás fehérjét habnak felvertem, és azt adtam a legvégén a tésztához, de semmit nem tapasztaltam. Muffin volt így is úgy is. Amikor a tészta kész, muffinpapírral bélelt sütőformába töltöm, és előmelegített sütőben készre sütöm. Tűpróbával szoktam ellenőrizni, ha nem ragad a tűre, megsült. Ez nekem általában 10 perc, mert pici formáim vannak...csak hogy többet lehessen vele szórakozni a töltéskor. :)) A formát elég háromnegyedéig tölteni, mert szépen feljön a tészta. A képen egy kakaós, mogyoró-aromával készített variáció látható, nem volt érdemes vele pepecselnem, mert a délutáni sütésből estére már csak három darab árválkodott a tányéron.

Ha nincs papírod, kicsit kikened a sütőformát olajjal, vagy margarinnal, és akkor nem ragad bele. Papírral egyszerűbb, de készítetem már annélkül is. Ez a mennyiség nekem két tepsihez volt elég, azaz 48 db pici muffinom lett belőle.


2 megjegyzés:

  1. Jó kis alapreceptnek tűnik, kipróbálom farsangra az oviba, úgyis kéne valami finom és jól dekorálható muffin-alap! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek a véleményedre, mert te profi vagy ebben. :)

      Törlés