2011. november 11.

Krumplis tészta

Krumplis tészta


Párom egyik kedvence. A meghámozott felkockázott burgonyát, én zsíron kicsit megpirítom, adok hozzá pirospaprikát, és felengedem annyi vízzel, ami ellepi. Sózom, majd amikor elfőtte a levét leveszem a tűzről, és kész is. Fodros nagykockát szoktam mellé kifőzni, végül a kettőt összekeverem.

Főzni tanulóknak:

Ez egy egyszerű recept, mégis van egy dilemma, hogy mennyi is legyen az a krumpli, mert ha sok, akkor azért nem jó, ha kevés akkor meg azért nem. Én pl kapásból elsőre paprikáskrumlit csináltam tésztával, mert túl sok krumplit sikerült felkockázni, a végén meg annyi lett, hogy paprikáskrumpli néven simán fel tudtam tálalni, a tészta meg ottmaradt.

Személyenként két közepes méretű burgonya elég, egy étkezést számítva. Tehát ha pl csak vacsorára készíted, és ketten vagytok, akkor 4-5 közepes krumpli, és 25 dkg tészta amit kifőzöl hozzá. Aztán változtatsz rajta ha máshogy szeretitek. :)

Savanyúsággal vagy annélkül, és lehet mellé tálalni tojásrántottát is, nálunk a párom ezt kifejezetten tudja értékelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése