2012. január 11.

Zöld galuska




Ezt a receptet azonos néven találtam egy receptgyűjteményben, és a recept elolvasása után világossá vált, hogy ez tulajdonképpen egy sztrapacska változat. Az ok, ami miatt úgy döntöttem, hogy felteszem a blogra, az volt, hogy ez a változat mutatós köret lehet pörköltek, és egyéb húsok mellé. De ami a leginkább motivált az az volt, hogy többek között én is azon anyukák táborát gyarapítom, akiknek a csemetéje a világ összes kincséért sem hajlandóak megenni a spenótot. Az anyák előszőr ilyenkor a legelső kétségbeesésen túljutva, trükközni kezdenek. Valamikor beválik, valamikor nem. Ez egy alternatíva lehet, persze csak akkor ha az csemete egyébként szereti a sztrapacskát.

Zöld galuska túróval


A recept :



Én négy nagyobb burgonyát reszeltem le, most kivételesen, csak a spenót kedvéért, a reszelő kis lyukú részén, majd a reszelékhez kevertem egy zacskó mirelit parajpürét. Sóztam, és hozzáütöttem egy tojást, majd kb két dl vizet öntöttem bele. Ezután annyi lisztet adtam hozzá, míg nokedli tészta állagú masszát nem kaptam. Forró vízbe szaggattam, szűrés után kicsit forró olajban átforgattam, és túrót szórtam a tetejére. Tálaláskor kapott kicsi tejfölt,és pirított szalonnát. Isteni volt.

A spenót ízét én nem éreztem, persze elképzelhető, hogy spenótgyűlölő csemeténknek külön radarja van erre, de nálunk ez nem derült ki, ugyanis az én lányom amiatt nem evett belőle, merthogy zöld. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése