2012. január 14.

Fánk


Szalagos fánk




Ezt is ugyan úgy készítem, mint a többi kelt tésztát annyi külömbséggel, hogy a fánkhoz az élesztőt az ujjammal kicsit elkavargatom, mikor ráöntöm a tejet. Teljesen egyneműre keverem (1), és így várok tíz percet, hogy feljöjjön. Ezután a tésztát a szokásos módon tejjel összeállítom (2) kerül bele 3 tojássárgája, majd alapos kidolgozás után, zsiradéknak margarint adok hozzá . Lehet olajat is, én ezt kivételesen margarinnal szoktam készíteni. Ezután a tésztát letakarom (4), és kelesztem egy óráig. Kelesztés után, gyúródeszkán átszellőztetem, és kinyújtom, majd fánkszaggatóval kiszaggatom. A kiszagatott tésztát, egy vászonruhára rakom át (4), majd amikor már végeztem a szaggatással, a bucikat letakarom, és ismét kelesztés következik, olyan 20-30 percig.
A fánkok közepébe az ujjammal kis mélyedést nyomok, mielőtt beteszem az olajba sülni. Fontos, hogy az olaj ne legyen se túl hideg, se túl forró, mert előbbi esetben a fánk nagyon megszívja magát olajjal, utóbbi esetben pedig nem sül át rendesen. Szóval a gázt lehalkítom, mikor az olaj már megfelelő hőmérsékletű. A kisült fánkokra vaníliás cukrot szórok, és már tálalom is. Lekvárral, pudinggal, ki ahogy szereti.

Fánkkészítés fontosabb lépései




Kb 70 dkg lisztből készítem, egyszer elég, jut belőle vacsorára is. Ez a szép a kelt tésztákban...nem kell méricskélni :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése