2012. január 19.

Pizza

Mindenki szereti, és a maradékfelhasználásban is jeleskedik, mert azt teszünk rá ami van itthon, persze bizonyos keretek között. :)



Kezdjük a tésztával. Ez is kelttészta, tehát fél kg finomlisztet szitálok a kelesztőtálba, majd a közepére mélyedést csinálok, a tál szélén meg a liszt tetejére sót szórok körben. A "gödör" aljára egy csapott evőkanál cukor kerül, erre rámorzsolom az élesztőt. Én nem használok porélesztőt, így a hagyományos "kockaélesztőt" morzsolom a cukorra. Fél dl tejet langyosítok, az ujjamat beledugva ellenőrzöm, hogy elég meleg e, és amikor meleg, ráöntöm az élesztőre. Ezután egy ruhával letakarom az edényt, és várok kb tíz percet, ennyi idő alatt már biztosan feljön az élesztő. Amikor már egyenletes az élesztő, és szépen felpúposodott, elkezdem az ujjammal kavargatni hozzá a lisztet. Ezután vizet adok hozzá, amennyit felvesz. Aki most előszőr készít kelttésztát, annak írom, hogy könnyen gyúrható tésztát kell kapni, annyi víz kell hozzá. Szóval nem kell megszakadni a gyúrásban, ha nehéz, morzsolódik, kemény a tészta, önts hozzá egy pici vizet. Apránként, és nem lehet elrontani.Amikor a tészta már szép egyenletes, adunk hozzá olajat. Aki ragaszkodik az olivához az azt ad hozzá, én étolajjal szoktam. Olajból is annyi kell, hogy lágy, könnyen kezelhető tészta legyen. Az olaj bedolgozása után cipót formálok a tál közepére, ismét letakarom, és egy óráig békénhagyom, had keljen.
Közben elkészítem a pizzakrémet. Egy kevés olajon zúzott fokhagymát párolok, mennyisége ízlés dolga, és öntök rá kb két dl paradicsomot. Ez házi, de ha nincs otthon, akkor sűrített paradicsomkonzerv, vagy akár friss paradicsom is jó, bármelyikből el lehet készíteni. A sűrített paradicsommot picit vizezni kell, a frisset meg picit tovább kell főzni, ennyi a külömbség. Sózom, adok hozzá bazsalikomot, és egy kevés cukrot. Az oreganót én a pizzára szoktam szórni, de ha belefőzöd a pizzakrémbe, akkor sincs semmi gond. Néha meg kell kevergetni, szépen besűrűsödik, kb 15-20 perc főzés elég. Ezzel kész a pizzakrém. Más fűszerekkel is lehet próbálkozni, ki mit szeret.



Amikor a tészta megkelt, egy lisztezett nyújtódeszkára borítom, tetejét lisztezem, és párszor átgyúrom, majd kinyújtom, kb tepsi méretűre. A tepsit zsírozom, és lisztezem is, majd beleteszem a tésztát.Kicsit beleigazgatom, tetejét villával megszurkálom, majd vékonyan megkenem a pizzakrémmel, és oreganoval megszórom. Ezután jön rá a többi feltét, én ma hagymát, lecsókolbászt, és sajtot tettem rá, de szalámi, tojás, zöldség stb, nem sorolom fel, mindenkinek van kedvence. :)
Ezután sütöm, aki a vékony tésztát szereti, az melegítse elő a sütőt, mielőtt beteszi sülni a pizzát, mi a vastagabbat szeretjük, így én hideg sütőbe tettem be, ettől még sülés közben is kel tovább a tészta. Kb húsz perc alatt készre sül.

A lányom a mai verzióra azt mondta, hogy: " Anya olyan finomat sütöttél, hogy jár érte egy puszi is"...és tartotta az arcát, hogy én adjak neki puszit amiért ilyen finomat főztem :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése