2012. január 15.

Sárgaborsó főzelék


Sárgaborsó főzelék




Fél kg sárgaborsót előző este beáztatok. Másnap leöntöm róla a vizet, és felteszem főzni annyi vízben, hogy kb egy ujjnyira ellepje. A víz mennyiségét többször szoktam pótolni főzés közben, mert én teljesen szét szoktam főzni a borsót. Teszek bele egy közepes fej vöröshagymát, három gerezd fokhagymát, és két-három babérlevelet. Ételízesítővel ízesítem. Ha a borsó teljesen szétfőtt, egy pohár tejföllel behabarom. Friss zsömlével, feltétnek fasírttal, pörköltmaradékkal tálalom, vagy csak úgy magában. A borsót nem kötelező szétfőzni, ez csak az én mániám, és tejfölös habarást sem mindenki tesz bele. El lehet készíteni úgy is, hogy csak tejfölt adunk hozzá, viszont akkor jól el kell főzni róla a vizet, de a tejföl sem kötelező, ha szétfőzöd, és pürésíted, tejföl nélkül is főzelék állaga lesz. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése