2012. március 24.

Tejszínes gombaszósz

Húsok mellé mártásként, és tésztákra önmagában is ajánlom.

Natúr szelet tejszínes gombaszósszal




250 gramm csiperkét megtisztítok, és vékony szeletekre vágom. Egy fej apró kockákra vágott vöröshagymát kevés zsírban üvegesre párolok, majd rádobom a gombát. Mikor a gomba megpuhult, ráöntök egy kis doboz tejszínt. Szigorúan 20%-osat, mert a 10%-os az inkább hasonlít vizezett tejre, mint tejszínre, és különben is egyszer élünk. :) Ezután következik a fűszerezés, én most borsot adtam hozzá, de zöldfűszerekkel is jól működik a dolog. A szósz egy forralás után készen is van. Lehet tálalni.

A tejszín és a gomba mennyisége változhat, pl ha egy családnak készítjük tésztához, akkor fél kg csiperke és két (kis) doboz tejföl közelebb visz a megfelelő végeredményhez. Most én csak a felét készítettem ennek, mert húshoz tálaltam öntetként.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése