2012. március 27.

Császármorzsa

Párom kedvence, kétféle variácót is leírok, mert mindkettőt szoktam készíteni, mikor mi van itthon.

Császármorzsa lisztből.

Császármorzsa lisztből







Három tojás sárgáját kikeverek hat evőkanál cukorral, két bögre ( 3 dl-es) tejjel, két bögre liszttel, és egy csipet sóval, majd hozzáadom a tojások felvert habját. Lábasban olajat, vagy margarint forrósítok, és ráöntöm a masszát. Ahogy sül, az alját mindíg felkapargatom. Hamar elkészül, 15 perc alatt megvan az egész, tálaláskor porcukorral megszórom, de lekvárral, mazsolával, kompóttal, szörppel, idénygyümölcsökkel is finom. Másnap nem kell a maradék miatt aggódni, mert az nem lesz :)



Császármorzsa búzadarából.

Ezt a verziót én szeretem jobban, a lisztes verziót a párom.



50 dkg búzadarát 20 dkg cukorral és kevés sóval beáztatok 1 liter tejbe. Ha a dara megduzzadt, hozzákeverek 3 tojás sárgáját, és a végén hozzáadom a felvert tojásfehérjét. Szintén lábasban, olajon az alját felkapargatva sütöm. Úgyanúgy kompóttal, lekvárral, porcukorral, vagy gyümölccsel szoktam tálalni.





Főzni tanulóknak :

Előszőr mindig a tojásfehérjét verd fel robotgéppel, utána kezdd el összeállítani a tésztát, mert ha a keverőrészhez tojássárgája ér, utána nem fogod tudni felverni a tojásfehérjét.



Aki magának főzi, az a tojásokon kívül a többi hozzávalót felezze. Ezek nagy adagok, többek között ezért készítem lábasban, mert nincs az a serpenyő, amibe ennyi tésztát bele lehetne önteni. Ha magadnak főzöl, használhatsz serpenyőt, bele fog férni, persze a legnagyobbat célszerű használni.

A búzadarás változatot lehet tepsiben is készíteni, majd kockára vágva tálalni. Nem tudom úgy milyen, még sosem próbáltam, ha valaki kipróbálja úgy, írja meg milyen lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése