2012. április 5.

Mézes krémes

Olcsó, és isteni, nálunk ha ünnep van, ez a süti álandóan szerepel az édességek listáján. Szerintem Magyarországon nincs olyan ember aki ne ismerné, és ne szeretné. Többek között én is nagy rajongója vagyok, másnap, reggeli tejeskávé mellé a legjobb.

Mézes krémes




Előszőr is négy lapot sütök a következő hozzávalókból.:

-45 dkg liszt
-15 dkg porcukor
-1 csomag sütőpor
-3 csapott evőkanál zsír
-1 tojás villával felverve
-4 evőkanál méz
-4 evőkanál tej

A lisztet a cukorral, és a sütőporral gyúródeszkán elkeverem, majd a keverékből kupacot formázok, aminek a közepébe mélyedést alakítok ki. A gödörbe kerül a tojás, a méz, a zsír, és a tej. Egyszerre. Az egészet jól összegyúrom, és amikor már cipóvá összeáll, a cipót négyfelé vágom. Az egyes részeket lisztezett nyújtódeszkán kinyújtom, nagyobbra mint a tepsi mérete. A tepsi hátlapját zsírral megkenem, és a kinyújtott tésztát feltekerem a nyújtófára, majd onnan a tepsi hátoldalára kerül. A lelógó széleket levágom. Előmelegített sütőben egy-egy lap öt perc alatt megsül, érdemes két tepsit befogni, mert én mire az egyik lapot kinyújtom, és méretre igazítom, addig a sütőben megsül az előző lap.

A töltelék még ennél is egyszerűbb :

Fél liter tejből 10 dkg búzadarával, ízlés szerinti cukormennyiséggel tejbedarát főzök, majd a kész tejbedarába egy kocka margarint beledobok. Ahogy kevergetem, a margarin úgy szépen beleolvad. Ezzel kész a töltelék, ha kihült lehet kenni vele a lapokat. Lehet bele vaníliarudat főzni, vagy vaníliás cukrot tenni bele, sőt egy fél csomag vaníliás puding sem rontja el.

A kenési sorrend, az viszont már nem egyszerű, a családomban pl klikkek alakultak ki ezzel kapcsolatban, mert az anyukám esküszik, hogy a lekvárt alúlra, a legalsó lapra kell kenni, a darás krémet meg a többire, én pedig a lekvárt középre szeretem kenni valamiért.

A süti tetejére egy lap kerül, amit csokimázzal vonok be. Igazából ez nem is csokimáz, kakaóból készül. Két evőkanál kakaóport egy evőkanál vízzel, és cukorral felforralok, majd kb 5 dkg margarint hozzáadok.

Kép a napokban lesz hozzá, bár nem hiszem, hogy a recept és a név  alapján ne tudnátok beazonosítani :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése