2012. június 3.

Epertorta

Ezt a tortát a párom szülinapjára készítettem.

Epertorta


Először is 4 tojásból piskótát készítettem, amit egy sütőpapírral kibélelt 26 cm-es kapcsos tortaformában sütöttem meg. Kihülés után a piskótát kettévágtam, hogy két lapot kapjak. Az egyik lapot a tortaforma aljába tettem, majd egy pici citromlével meglocsoltam. Ezután a tölteléket rákentem a lapra, majd erre helyeztem a másik lapot.

A töltelék hozzávalói :

-50 dkg mascarpone
-20 dkg ricotta, vagy krémtúró
-2 dl habtejszín
-1 nagy citrom leve és reszelt héjja
- 6 lap zselatin
- 4 evőkanál cukor
-25 dkg eper

A töltelékhez a mascarponét, a ricottát és a kemény habbá vert tejszínt összekeverem, ezután hozzáadom a cukrot, és a reszelt citromhéjjat. A hat lap zselatint beáztatom, kinyomkodom, és a felmelegített citromlében feloldom. A krémből veszek ki két evőkanálnyit, amivel előszőr simára keverem a zselatint, és csak ezután adom a többi krémhez. Keverés után beleforgatom a feldarabolt epret, és az egészet rákenem a tortaformába helyezett lapra.

Egy éjszakát hagyom állni a hűtőben, és csak másnap vonom be, ill díszítem a tortát. Másnap a tortaforma szélét leveszem.

Epertorta egészben


A bevonáshoz 5 dl tejszínt vertem habbá 1 csomag habfixálóval, és 1 csomag vaníliás cukorral.
Erre fehércsoki forgácsot szórtam, és pár szem eperrel díszítettem még. Acsokiforgácsot fehér csokiból készítettem úgy, hogy a csokit a reszelő tökgyalu részén reszeltem le.

Nem kifejezetten olcsó torta, de érdemes kipróbálni, mert nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése