2012. június 4.

Csirkemájas rizottó

Szintén nagy kedvenc, olcsó, laktató, és kisgyermekes anyukáknak, várandósoknak vaspótlás szempontjából sem elhanyagolható étel. A lányom pl imádja. :)

Csirkemájas rizottó


A májat lehet ugye frissen, pultból vásárolni, és van fagyasztott is. Mindkettő jó, nekem van itthon fagyasztott, ezt a Pennyben szoktam vásárolni mikor akciós. A mai is egy ilyen akció eredményeképpen landolt nálunk a fagyasztóban, mert fél kiló fagyasztott csirkemájat 199 forintért adtak, így kapásból vettem négy csomaggal. Helyet nem foglal, és csak előkapom a hűtőből. Minősége kiváló, jártam már úgy pultból vásárolt májjal, hogy pár darab kicsit szagos volt...nnna, hát fagyasztottnál ilyet még nem tapasztaltam, kiengedve teljesen friss, nincs közte gyanús "elem". Kisgyermekes anyukák is bátran használhatják, nekem annakidején pl a védőnőm ajánlotta a hozzátápláláskor. Aki ragaszkodik a pultból vásárolthoz, az abból készíti, a máj egyébként is olcsó, tápláló, egészséges hozzávaló :)

A kiengedett májat( én egy félkilós fagyasztott csomagot, aki frissből készíti az fél kiló májat ), -amit előző este a hűtőszekrény normál részébe nem felejtünk kitenni- sok hagymán megpárolom, majd felengedem vízzel, kb hogy ellepje. Amikor zsírjára sült, adok hozzá őrölt feketeborsot, és majorannát. Én sokat, mert szeretjük. Amíg a máj készül, elkészítem a rizst is, kb egyszerre lesznek készen, és a végén összekeverem a kettőt. A májat nem sózom, mert a rizsbe úgyis teszek ételízesítőt, így a máj puha marad, és a rizzsel összekeverve nem lesz sótlan az étel.

A fűszereket azért csak a végén adom hozzá, mert így intenzívebb az ízük. Ízlés kérdése, én szeretem ha jó majorannás. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése